Per 1 januari 2003 is Dourlein Accountants & Adviseurs, gevestigd te Vlissingen opgericht door Rudy Dourlein.
Na een 10-jarig dienstverband bij twee van de big 4 en een regionaal accountantskantoor, achtte Rudy de tijd rijp om voor zichzelf te beginnen.
Belangrijke motivatie om voor het zelfstandig ondernemerschap te kiezen was het vak van accountant volledig te kunnen uitoefenen naar eigen inzichten.

Daar waar bij andere kantoren sterk de nadruk ligt op jaarlijkse omzetgroei en hoge productiviteit van werknemers, ligt bij Dourlein Accountants & Adviseurs primair de nadruk op het realiseren van een toegevoegde waarde die de klant ook als zodanig ervaart door gedreven medewerkers die plezier in hun werk hebben.

Het kantoor is per 1 januari 2003 met slechts 3 klanten gestart.
In de daarop volgende jaren is het kantoor middels autonome groei verder uitgegroeid tot een volwaardige en gerenommeerd kantoor in de regio wat voorziet in een brede range van dienstverlening.
Het kantoor is inmiddels volledig geƫquipeerd om klanten optimaal te kunnen bedienen.
In de afgelopen jaren zijn de contacten met banken, notarissen en andere specialisten als fiscaal-juristen, arbeidsrecht- en subsidiedeskundigen verstevigd waardoor het kantoor deze indien nodig kan inschakelen. Vanwege de groei heeft het kantoor medio 2007 zijn intrek genomen in het representatieve pand aan de zeilmarkt 10 te Vlissingen.

In de zomer van 2004 is het kantoor door de Raad van Toezicht van de beroepsorganisatie NOVAA gecontroleerd (naar aanleiding van de beursschandalen bij Enron en Worldcom alsmede de commotie rondom de bouwfraude is per 31 december 2002 de Raad van Toezicht ingesteld om de kwaliteit van accountantskantoren te waarborgen en het geschonden vertrouwen van het maatschappelijk verkeer in de accountant te herwinnen).
De uitkomst van het onderzoek was dat het kantoor volledig voldoet aan de te stellen eisen.

Op 1 oktober 2006 is de wet toezicht accountantsorganisaties in werking getreden.
Op grond van deze wet dienen accountantsorganisaties die wettelijke controles verrichten, vanaf 1 oktober 2008 daartoe in het bezit te zijn van een vergunning.
De AFM verstrekt deze vergunning en gaat daartoe over nadat zij heeft vastgesteld dat de accountantsorganisatie voldoet aan de bij de wet vastgestelde eisen van kwaliteitsbeheersing.
Dourlein Registeraccountants heeft op 10 oktober 2006 een vergunning aangevraagd.
In de daarop volgende periode heeft de AFM het kwaliteitbeheersingsysteem van ons kantoor beoordeeld en vastgesteld dat ons kantoor volledig voldoet aan de te stellen eisen.
Op grond van deze constatering heeft de AFM op 29 september 2008 Dourlein Registeraccountants een vergunning verstrekt tot het verrichten van wettelijke controles.

In de zomer van 2009 is het kantoor door het College Kwaliteitsonderzoek van het NIVRA gecontroleerd, de uitkomst van het onderzoek was dat het kantoor volledig voldoet aan de te stellen eisen.